#zostańwdomu

Za nami pierwszy kwartał 2020 roku. Warto jest przyjrzeć się aktywności na naszej stronie. Wskaźniku ruchu są miarą popularności strony, tego jak widzą nas odbiorcy - filateliści, sympatycy i całkiem przypadkowi odwiedzający.

Jak już wielokrotnie informowaliśmy korzystamy z udostępnianego wszystkim użytkownikom narzędzie o nazwie Analitc, które pozwala na dokonanie podstawowej analizy dotyczącej popularności i ewentualnej skuteczności zarządzania stroną.

Liczba odwiedzających nas w 1. kwartale br. użytkowników wynosiła 3998 i była o 11,8% wyższa niż w 1. kwartale 2019 roku oraz była wyższa o 13,6% niż w  kwartale poprzedzającym. Zmienność liczby odwiedzających nas osób w poszczególnych dniach 1 kwartału przedstawia wykres poniżej.

 

Wykres powyżej przedstawia liczbę użytkowników odwiedzających naszą stronę w konsekutywnych okresach 7-dniowych. 
Liczba sesji w 1. kwartale br. uruchomionych przez odwiedzających stronę użytkowników wynosiła 13271 i była o 1,9% wyższa niż w 1. kwartale 2019 roku oraz była wyższa o 9,5% niż w  kwartale poprzedzającym. Zmienność liczby uruchomionych sesji w poszczególnych dniach 1 kwartału przedstawia wykres poniżej.

Wykres poniżej przedstawia z kolei liczbę odsłon. Wynosiła ona 81275 i była wyższa o 7,7% od liczby odsłon w 1. kwartale ub. roku oraz była wyższa o 8,6% od liczby odsłon w kwartale poprzedzającym.

Średnia liczba odsłon przypadających na pojedynczą sesję wynosiła 6,1 strony/sesję o była wyższa o 5,7% od tej którą cechował się 1. kwartał ub. roku i jednocześnie była praktycznie taka sama, jak w poprzedzającym kwartale. Zmienność tego wskaźnika w poszczególnych dniach 1. kwartału przedstawia wykres poniżej.

Blisko 86% odwiedzających naszą stronę stanowią użytkownicy z Polski, pozostali w zdecydowanej większości pochodzą z Ameryki Północnej oraz Europy.

Dla blisko 40% wszystkich użytkowników możliwe było ustalenie struktury wiekowej, która jest przedstawiona na diagramie poniżej.

Blisko 63% użytkowników odwiedzających stronę korzystało ze standardowych komputerów, pozostali z urządzeń mobilnych przy czym tylko 2% z nich korzystało z tabletów. Wśród przeglądarek dominuje Chrome - 49,5%, kolejną pod względem popularności jest Firefox - 22%.

Warto tutaj także odnieść się do danych od lutego 2013 r., tj. od momentu rozpoczęcia monitoringu ruchu.
Liczba użytkowników to plisko 56t tyś., liczba sesji 230,2 tyś. a liczba odsłon - 1,320 mln (rys. poniżej).