Zainteresowanie stroną i-KF utrzymuje się nadal na wysokim poziomie. Dzięki narzędziom dostarczanym przez Google możemy monitorować ruch a przede wszystkim określić te obszary naszej aktywności, które cieszą się największym zainteresowaniem użytkowników. W ten sposób możemy trochę lepiej przygotować się do oczekiwań.
Od chwili uruchomienia systemu Analitic tj. od początku lutego 2013 roku odwiedziło nas już blisko 44300 użytkowników (rys.1). Liczba ta systematycznie wzrasta i zawiera się w ostatnich miesiącach między 1300 a 1350.
W 1. kwartale br. liczba użytkowników wynosiła 3850 i była o blisko 10% wyższa od liczby użytkowników odwiedzających naszą stronę w ostatnim kwartale 2018 roku.
27 lutego br. liczba odsłon na naszej stronie przekroczyła 1 mln (udokumentowany!). Na koniec 1. kwartału liczba ta sięgnęła 1.026.000, czyli wzrosła (rys.2). W całym 1 kwartale br. odnotowaliśmy 75500 odsłon tj. o 5,1% więcej niż w ostatnim kwartale 2018 roku.
Współczynnik odrzuceń zmalał w stosunku do poprzedniego kwartału aż o 13,2% a czas trwania sesji wzrósł o 5,1%.
W przypadku 3371 sesji użytkownicy odsłonili co najmniej 6 stron w czasie ich trwania. Aż 1110 sesji trwało dłużej niż 30 minut!
Google Analitic definiuje
- Direct - wejścia bezpośrednie na stronę, do takich wejść zaliczać się będą przypadki, kiedy użytkownicy wpisali adres strony do przeglądarki lub mają naszą stronę w zakładkach.
- Organic Search - wejścia z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Do tej kategorii zaliczają się wszystkie przejścia na naszą stronę ze stron wyników wyszukiwania różnych wyszukiwarek internetowych.
- Referral - przejścia na naszą stronę z innych stron. Wszystkie przypadki, gdy użytkownik kliknął w link do naszej strony, umieszczony na innej stronie.
- Social - wejścia na stronę z platform Social Media: Facebook, Twitter, Google+ itp.
W 1. kwartale br. blisko 45% sesji odbywało się poprzez znalezienie naszej strony w wyszukiwarkach internetowych, 30% poprzez linki do naszej strony znajdujące się na innych stronach (rys.3). W 21% przypadku mamy do czynienia z tzw. direct search, czyli bezpośrednim wpisaniem adresu naszej strony w listwie adresowej wyszukiwarki przez użytkownika. W blisko 4,5% użytkownicy znajdowali nas poprzez naszą stronę na FB. Struktura ta pozostawała bardzo podobna przez cały miniony kwartał (rys.4).
Zdecydowanie większość naszych użytkowników pochodzi z Polski, pozostali do użytkownicy korzystający z komputerów podłączonych do sieci internetowej w USA, Wlk. Brytania, Czechy, Niemcy i Kanada. Nasi użytkownicy odwiedzali nas zazwyczaj od 7 rano. Najbardziej oblegani byliśmy w niedziele i we środy.
W przypadku blisko 56% użytkowników udało się zebrać informacje odnośnie płci i wieku (rys.5). W tej grupie 2/3 stanowili mężczyźni a 1/3 kobiety. Struktura wiekowa pokazuje,
że najliczniejszą grupę stanowią użytkownicy w wieku 65 lat i więcej (ok. 21% wszystkich użytkowników). Nie mniej liczna jest grupa wiekowa 55-64 lat. Użytkownicy z grup wiekowych 25-34, 35-44 i 45-54 są jednak nieznacznie mniej liczni (w każdym przypadku o 15-17%). Najmniej liczbą grupę użytkowników stanowią osoby w wieku 18-24 lata (niespełna 8%, blisko 2 razy mniej niż użytkowników z kolejnej grupy wiekowej).
Wierzymy, że nadal będziemy cieszyć się zainteresowaniem użytkowników, co potwierdzać będą statystyki za kolejne miesiące.